المسلم أخو المسلم لا يظلمه ولا يسلمه، من كان في حاجة أخيه كان الله في حاجته، ومن فرج عن مسلم كربة فرج الله عنه بها كربة من كرب يوم القيامة، ومن ستر مسلماً ستره الله يوم القيامة.

العودة   نفساني > ملتقيات التجارب الشخصية والأبحاث > ملتقى أصحاب نوبات الهلع

ملتقى أصحاب نوبات الهلع ملتقى جميع الإخوه الذين يعانون من نوبات الهلع ، وتجاربهم بهذا الخصوص

الهلع واختلال الانيه والاوهام ويارب اخلص منكم بقى وتخفو وتخلصو خنقتونى هههههه

بصو بقى انا انهاردة عايزكم تركزو معايا وترطقو ودانكم دى اللى مش بتسمع غير الوسواس وتفتحو مخكم اللى زهق منكو وجاب اخرة ونفسة يطفش منك ههههههههههه الهلع دى

قديم 16-11-2013, 09:01 PM   #1
مصطفى اسكندر
عضـو مُـبـدع

الصورة الرمزية مصطفى اسكندر
مصطفى اسكندر غير متواجد حالياً

Icon12 الهلع واختلال الانيه والاوهام ويارب اخلص منكم بقى وتخفو وتخلصو خنقتونى هههههه

بصو بقى انا انهاردة عايزكم تركزو معايا وترطقو ودانكم دى اللى مش بتسمع غير الوسواس وتفتحو مخكم اللى زهق منكو وجاب اخرة ونفسة يطفش منك ههههههههههه

الهلع دى شئ تافهه جداااااا اينعم بتجيلى الحااله اوقات بس اخف من الاول بكتيييير جدا الحمد لله بس مبقعدش معايا دقايق وبقوله اخلع وقتك خلص يا امور طير انتا ;) والنبى انا عسل هههههههههه

طبعا كل واحد فيكم اول ما بتجيلة الحالة زى مثلا اختلال الانيه اللى هى (تتشكل غشاوة على الرؤيا وشعور بعدم الواقعية) سببها اصلا ان العيون بتحاول التركيز لمواجهة الخطر قشطة كدة فأنتا تقول اية بقى

يا فلحوس منك ليها ان انا جالى نزيف دماغى الله عليك ياعم النجم والنجمة كان زمانك انتا وهى دلوقتى عايشين وبتقرو كلامى عادى كدة ههههه لا طبعاا دى السبب اللى انا قولت علية تركيز العين على الخطر

قشطة . تانى حاجة تغيرات فى التنفس انتا وهى بقى تقولو ساعتها ان خلاص الروح بتطلع لا يا امور ويا امورة دى بيكون الجسم بيحاول يا خذ المزيد من الأوكسجين للمواجهة أو الهرب وكمان اية بتاخد

بسرعة عشان تعيش قال يعنى لما تاخد نفس وخلاص هتموت النفس هينجيك من الموت ههههههههه ساعاتهااا بتدوخ وبتفقد التركيز عشان الاكجين مش واصل للدماغ لامؤاخدة :D :P حلوة لامواخذة دى

هههههه ساعتها تقول اية انتا بقى انا خلاص هموت وبتخنق صح ايوة صح انتا هتشكك فى كلامى اللى اقوله لازم يكون صح ههههههه :P دى انا هجيب لكم شلل هههههههه بعد الشر عليكم طبعا بهزر :P

تالت حاجة ألم فى الصدر لية بقى لان العضلات بتبقى مشدودة استعداداً للمواجهة ساعتها انتا كدكتور فاشل او دكتورة فاشلة تقول اية ههههههههههه ذبحة صدرية صح يا ابو لسانين انتا وهى اكيد صح :D
رابع حاجة القلب يخفق بقوة لية زيادة تدفق الدم فى الجسم ساعتها تقول اية برضة ذبحة صدرية مش بقولكم دكاترة فاشلين انتم يا سلام علية نجم من يومى والنبى انا خسارة فى البلد دى هههههه

خامسا ألم فى الرأس لية بقى ازدياد ضغط الدم المتدفق فى الجسم لتوفير مزيد من الطاقة ساعتها انتا كـ محلل فاشل او فاشلة او دكتور فاشل او دكتور فاشلة تقول اية ورم سرطانى نزيف داخلى اللهم احفظنا يارب
سادسا واخيرا عارف زهقتو منى عارف هههه بس قاعد على قلبكم برضة هههه وخز أو خدر فى الأصابع او شعور ان فى نمل فى دماغك لا يا ابو لسان طويل مش عشان انتا سكر ولاا حاجة هههههههههه

دى الدم يتحول لتغذية العضلات ساعتها انتا تطلع تجرى وتقول الحقونى هيجيلى ساكته دماغية لا ناصح ياض انتا وهى انتو بتجرو عشان جبناء زى كدة هههههههههههههههههههههههههههه مش بقولكم يخربيت تواضعى المهم دلوقتى اخدتو من وقتى كتير كفاية عليكم كدة وهقت منكم مش ناويين تخفو بقى ولاا اية خنقتونى انا مورايش غيركم ولاا اية انا اهبل/ه لا ياعم انتا وهى متقولش على نفسك كدة انتا جميل خالص هههههههههههههههههههههههههههههههه يلاا سلاموز اشوفكم فى موضوع جديد :* ومحدش يشتم هاا والللى هيشتمنى هعرفة واجيبه ايووووووه هجيبه o_O

ه
المصدر: نفساني

قديم 16-11-2013, 11:26 PM   #2
زهووور
( عضو دائم ولديه حصانه )
I Made My Own Rthyme

الصورة الرمزية زهووور
زهووور غير متواجد حالياً

الدولهـ
Kuwait
 الجنس ~
Female