قديم 06-01-2014, 11:36 AM   #93
خبز تحت المطر
( عضو دائم ولديه حصانه )
إخوتي في سوريا.. سامحوني

الصورة الرمزية خبز تحت المطر
خبز تحت المطر غير متواجد حالياً

الدولهـ
Jordan
 الجنس ~
Male

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلام احمد محمد مشاهدة المشاركة
كمان مبقاش ليه نفس لى حاجه حتى الاكل بس بضغط على مفسى واكول ومش عاوز اشترى لبس ولا اى حاجه بائت مش حاسس بلدنيا خالص
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلام احمد محمد مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

اكتب هذا الكلام وانا مرعووووووووب

انا بقالى شهر او اقل حاسس انى بموت فى اى وقت وحاسس ان اى حاجه تحصل اربطها على طول بلموت

بداء الموضع فى يوم بليل جالس لوحدى سمعت صوت كلب يعاوى خوت اوووى ودخلت اتوضات وصليت حسيت مع صوت الكلب بان مالك الموت سيقبض روحى الان خفت اوى وجسمى ارتعش جامد وسخن اوووى وبرد جامد وانا بصلى من سعتها وكل ما اسمع قراءن او اقراء احسن بضيق تنفس وقبضه فى صدرى وفى قلبى سعات لوحدى كده احس بضق فى صدرى ونغزه فى الجانب الايسر من الصدر وحاجه كده زى الكوره وقفه فى اول الزاور مش قاد اتنفس ومن سعتها وانا تفكيرى كلو فى الموت واى حاجه تحصل احس بلموت ولو حد كلمنى من اصحابى القدام ما ارد على اخاف يكون دى علامه انى هموت بعض ما اكلمو وامى لما تقولى مالك اقول حاسه بائه وخلاص انا كده هموت وخايف اوى حتى وانا بكتب الكلام ده خايف اوووى وفكرت مليون مره قبل ما اكتبو واصلا لما باجى اكلم حد بفكر فى الكلامه الف مره قبل ما اطلعها روحت لدكتور نفسانى وادانى ادويه بقالى اسبوع مش عامله اى حاجه غير انها بتنيمنى بس انا نفسى حد يقولى الى انا فى دى ايه خصوصا انى متغير اوى وكلو لاحظ على كده مش بضحك ولا بهرج ولا اى حاجه واهلى كمان لحظو زكده وامى تقربيا حست انا هتجنين بجد مش عارف ايه لما اقول وسواس ارجع اقول لا دى حقيقه وكل يوم بليل الاحساس بيزيت ولما يجى وقت النوم مش قادر اقول ولما تيجى سيرت حد مات او اقرءا او اسمه حاجه عن الموت حدث ولا حرج بحاول امسك نفسى بس برجع اقول دى حقيقه لحد وقتى هذا حد يقولى اعمل ايه واسف على الكلام الكاتير ده بس بجد محتا مساعده

شكرا,,,,,,,
هذا هو ما أسميه " الهالة الأولى" شخص حساس يتعرف على فكرة الموت فلا يهضمها و سبب عدم هضمه لها هو حساسيته و بنيته النفسية...... كذلك لا بد من وجود خلل في نشاطاته فنشاطاته إما أنها قليلة أي أن حياته الإجتماعية ليست مزدحمة كما يجب .... أو أن حياته و اهتماماته ثقافية رومانسية خارجة عن العالم الحقيقي في الشارع بمشاكله و خبراته .... هذه فترة آنية سوف تمر ... المهم الآن كيف نغسل ما حصل .... يجب القيام بنشاطات جديدة لتخفيف تركيز الفكرة