قديم 04-06-2022, 11:31 PM   #89
شخص صامد
عضو فعال

الصورة الرمزية شخص صامد
شخص صامد غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالله سلمان مشاهدة المشاركة
يا هلا فيك أخي أحمد و كل الإخوة و الأخوات

فعلا أنا تركت المنتدى من فترة طويلة و متأسف جدا لذلك لكن الحياة و مشاغلها أكافح فيها و بدأتها من الصفر بعد الشفاء و لله الحمد

طبعا أعرف شعور البعض لما يدخل و يبي يتطمن و يشوف صاحب الموضوع من زمان ما دخل و يبدأ الوسواس يشتغل في إن صاحب الموضوع توفي 😅😅

الوساوس هذي كانت تمر على سابقا و أقول عنده نفس أعراض و الآن مش موجود 🤦🏻‍♂️😂

أعتذر منكم جميعا و الود ودي كل أسبوع أنزل مقطع على اليوتيوب فيه أجوبة و تطمينات للجميع

أتمنى الشفاء و راحة البال لجميع من يعاني و أقول لكم الوسواس مجرد مرحلة في حياتك لن تدوم و لكن فعلك للأسباب الصحيحة يقلص من فترة وجودة بحياتك و تنتهي هالمرحلة بإذن الله و إنت أقوى 💪🏼
انا كنت بدأت انسى شويه ال فينى
بس بدأت احس انا ال حابه او عايزه اموت يعنى حاسه انا مبقتش خايفه زيى الأول وتأنيب الضمير فظيع ع اى حاجة وبدأت افكر ف الاخره وعذاب القبر لما سمعت الشيخ بيكلم عنها حسيت انها اشاره م ربنا معرفش صح ولا غلط وكنت ف الاول بخاف م الايام وأفضل احسب فيها وادعى تعدى ع خير دلوقت بقت عاديه مش فارق معايا
بدأت اهزر وارجع لحياتى الطبيعيه بس م جوايا مش مبسوطه اصلا والأفكار تبدأ ف راسى ربنا بيقربك ليه دلوقت عشان تموتى كويسه وتموتى وانتى عندك حسن خاتمه وال يحس انه هيموت مش شرط 40 يوم ممكن يقرب م ربنا وبعدين يموت حتى و شهرين أو اكتر وال حاسس بالموت بيضحك ويهزر عادى بس هى ال بيبقى حاسس بالموت انا حرفيا تعبت م تفكيرى دا عايزه أقرب م ربنا م نفسى مش م الاحساس المسيطر عليا دا عايزه أقرب م ربنا بس مش عشان حاسه بالموت عشان انا عايزة كدا
هل انتى مريتى بالحالة دى او حد مر بيها يطمنى عشان بس بفكر 24 ساعه ف اليوم بس مفيش حد حاسس بيا ولا جوايا فيه ايه عشان ال ظاهر برا الضحك والهزار وبس
هل حضرتك كانت بتيجى ليك الافكار دى
وازاى لو افكار وسواسيه ومن الشيطان ازاى بيقول قربى م ربنا والمفروض الشيطان هو ال بيبعدنا عن ربنا مش العكس لو حضرتك مريت بالأفكار دى ازاى تخلصت منها عشان بدأت أصدق انها حقيقه