قديم 03-12-2013, 07:49 PM   #58
اميره الليثى
عضو

الصورة الرمزية اميره الليثى
اميره الليثى غير متواجد حالياً

تصدق اللى بستغربله فعلا انى حضرت محاضرات التشريح وعادى متاثرتش ولا خفت بس عارف ليه لانى كنت بخدع نفسى واضحك عليها واقول دول مش بحق حقيقى ودول مش ميتين اصلا عشان مخفش .. كنت قويه وبقدر اسيطر على تفكيرى حتى لو بالضحك عليه .. بس انا من صغرى بخاف من الموت وبخاف اوى انى افقد حد من اهلى لدرجه كنت براقب احيانا نفسهم وهما نايمين بس عمرى مخفت انا اللى اموت بالعكس كنت بدعى انى اموت قبلهم ولكن بعد ما اصحابى توافهم الله خفت واتاثرت بيهم اوى وبقى اتخيل ازاى سبناهم وحياتهم فى القبر وبقوا لوحدهم تقريبا انى اتصدمت وكنت محتاجه علاج نفسى فى الوقت ده كنت محتاجه احكى كل الى وايا واعيط بدل مكتمت فى نفسى وخوفتها وعقدتها .. اتمنى من الله انى اعدى الازمه وانسى الفتره دى .. وان شاء الله هحاول انسى الفكره دى واشغل نفسى عنها وربنا يطول فى اعمارنا فى طاعته قادر يا كريم .. بس يالله اخى انت جالك الوسواس من عمر 17 صغير اوى على كده واستمرمعاك اد ايه ؟؟ انا شايفه من كلامك ان حالتك كانت قويه بس ليه بتقول على نفسك ضعيف حتى لو طول معاك فانت هزمته فى الاخر .. يعنى برضه قدرت تهزمه وكنت اقوى منه كمان انت كنت لوحدك والجو الى حواليك مش كان مساعدك وكمان عدم وعيك والدك ووالدتك بحالتك هوه اللى صعب عليك الامور .. فالتمس لنفسك العذر على طول مده مرضك وربنا يزيد فى عمرك فى طاعه الله وتعوض كل اللى فاتك وتعيش حياتك اللى ضيعهالك الوسواس :)