نفساني

نفساني (https://www.nafsany.cc/vb/index.php)
-   ملتقى الفضفضة (https://www.nafsany.cc/vb/forumdisplay.php?f=44)
-   -   شجون سكون (https://www.nafsany.cc/vb/showthread.php?t=89318)

سكون النفس 27-12-2023 11:38 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المنوال (المشاركة 1456136)
أختي سكون أردت فقط أقول زر الإعجاب معطل عندي
أردت القول أني معجبة بما تكتبينه للأسف لا أستطيع الضغط علي زر الإعجاب

هذا لطف منك مشكوره من القلب ٠٠٠ فرحني مرورك أختي ربي يفرح قلبك بالشفاء والعافيه وبكل ماتتمنين ٠٠٠ آمين

سكون النفس 27-12-2023 11:41 AM

بعض الأبواب تُفتح برقم سري وبعضها ببصمة يد ٠٠٠٠ أما أبواب السماء تُفتح بكلمة يارب ٠

سكون النفس 27-12-2023 11:58 AM

ومن فينا لم يتغير ؟ الظروف تغيرنا ٠٠٠ فراق الأصدقاء يغيرنا ٠٠٠ الأيام التي نقضيها بمفردنا تغيرنا ٠٠٠ تحمل

المسؤلية يغيرنامواقف الضعف تغيرنا ٠٠٠ كلما كبرنا نفهم الحياة والناس أكثر فنتغير ٠٠٠ نبتعد عن من يرهقنا

ويوجعنا فنتغير ٠٠٠ نرتب أولياتنا كل مرة فنتغير ٠

التغيير لامفر منه لكن نرجوا أن نتغير للأنضج ٠٠٠ للأقوى ٠٠٠ للأرحم ٠

سكون النفس 27-12-2023 12:11 PM

قاسي إحساس إن العمر مَر وإننا فجأة كبرنا ٠٠٠ مسؤلياتنا زادت وأولياتنا أتغيرت٠٠٠ نخبئ أحزاننا ونبكي ونعاني بصمت

ونتظاهر بالقوة والسعادة في عز ضعفنا ٠٠٠ رغم ذلك لازال داخلنا طفل يريد أن يستمتع بحياته ٠

سكون النفس 27-12-2023 12:15 PM

الإهتمام أقوى من الحب ٠٠٠ قد يولد حب بسبب إهتمام كبير وقد يموت حب بسبب إهمال كبير ٠٠٠ أن تحب يعني

أن تهتم حتى لو كنت بقمة إنشغالك ٠

سكون النفس 27-12-2023 12:28 PM

ليتني أجيد إعراب الناس كما أجيد إعراب كلمات الجمل العربية فلا أرفع إلا العظيم ولا أضُم إلا الصديق ٠٠٠ أمَيز بين

صحيح البشر من الذي في نفسه عِلة ٠٠٠ لو أنني أعربتهم ما أصبحت مضافاً إلى سنين من الألم لم أكن فيها إلا مفعولاً

به ٠٠٠ وعرفت من أجاد النصب على مشاعرنا تاركاً وراءه قلباً مكسوراً يجر الحزن جراً ٠٠٠ ولكن الناس تأبى إلا أن

تكون مبنية للمجهول معطوفة على الغدر مستترة التقدير لها لتعذر ظهور الحقيقة على القناع ٠

سكون النفس 27-12-2023 12:32 PM

لا أريد أن أرجع لنفس الأيام ولا نفس الإحساس ٠٠٠ يارب الأيام القادمة أهدى وأحن وأخف من اللي عدت ٠

سكون النفس 12-01-2024 04:45 PM

في لقاء تلفزيوني المذيعه بتسأل طبيب شهير في أمراض القلب في مصر إسمه مجدي يعقوب ٠٠٠ السؤال كان بالمصري (:

إيه اللي يتعب القلب يادكتور ؟ رد عليها وقال حاجات كتير بس أوحش حاجه هو الحزن ٠٠٠ معظم المرضى اللي بيزوروني

عندها مشاكل في القلب بسبب الحزن ٠٠٠٠ الحزن بيوجع القلب ويخلي حتت منه تضعف ٠٠٠ عضلة القلب ممكن تموت من

الحزن وكسرة القلب والحزن بتمَوِت مش مجرد شعور إنساني ٠

سكون النفس 12-01-2024 05:43 PM

وتابع الدكتور وأكّد للعالم كله إن الحزن بيمَوِت مثل المسدس ٠٠٠ وإن الكسرة والحسرة والحزن سواء من ناس قريبه مننا

أو بعيده عننا ممكن بيمَوِت وأن الدمعه على المخده في الليل مش دلع ومجرد مشاعر لا دي بتمَوِت ٠٠٠ وإن اللي بيكسر قلب

حد سواء بفراق أو غدر ممكن يمَوِتُه ٠٠٠ واللي ينصدم في حد ممكن يموت ٠٠٠ واللي مايراعيش مشاعر حد ممكن يمَوِتُه

واللي بيفارق حد ويبعد عنه ممكن يمَوِتُه ٠٠٠ واللي بيوجع القلب بكلام جارح ممكن يمَوِتُه ٠٠٠ وإن الحسرة من ذكريات

محفورة بتوجع الروح ممكن تَمَوِت ٠٠٠ الحزن فعلاً بيمَوِت وضروري الناس تدرك ذلك ٠

سكون النفس 13-01-2024 07:50 AM

أصعب إحساس إنه في حاجه ناقصه مش قادر تكملها وإنه بنضحك بس الضحكه مش عارفه تلمس قلوبنا ٠٠٠ بنبكي

بس البكاء مش قادر يِطَلَع ال آآآه كامله ٠٠٠ بنفرح بس الفرح مش كامل ونحزن بس الحزن متدراي ٠٠٠ في كلام على

طرف اللسان مش عارف يتقال أو مش لازم يتقال ٠٠٠ في حاجات جوانا مش عارفين نعبر عنها أو مش عاوزين نحكي

عنها ٠٠٠ مشاوير مش بتكمل سكك غلط تاخدنا لا عارفين نعبر ونتكلم ولا حتى قادرين على السكوت والكتمان ٠٠٠ وحدة

رغم زحمة البشر ٠٠٠ صمت رغم دوشة الحياة ٠٠٠ هي سكه وماشيه ويا عالم ح تروح بينا على فين ٠

سكون النفس 13-01-2024 07:52 AM

أما القلب فهو مُتعب ٠٠٠ وأما الخاطر فهو مكسور ٠٠٠ وأما الروح ماعادت تشتهي شئ ٠

سكون النفس 13-01-2024 07:53 AM

منذ أن قررت أنا الرحيل أدرت ظهري واتجهت نحو الأمام ٠٠٠ لكن دائماً ما يعرقلني صراخ قلبي ٠

سكون النفس 13-01-2024 07:58 AM

العام اللي فات علمني إنه ممكن أكون مع شخص أحبه ويجي علينا اليوم اللي ولا كأننا نعرف بعض ٠

سكون النفس 13-01-2024 08:02 AM

وعلمني إنه ما أتعلق بشخص لأنه لاعلاقة تدوم ٠٠٠ وعلمني إنه لا أحد بديل أحد ٠

سكون النفس 13-01-2024 08:06 AM

عرفني مين بيحبني ومتمسك بي ٠٠٠٠ ومين يقدر يبيعني بسهوله ٠

الساعة الآن 06:38 AM